NL embassy

Ambasada Ciekawych Informacji

Piksel Facebooka
Lifestyle

Piksel Facebooka – Twoja droga do sukcesu w marketingu online

Świat marketingu internetowego nieustannie się rozwija – proponując przedsiębiorcom coraz to bardziej innowacyjne rozwiązania. Jednym z nich jest bez wątpienia tak zwany „piksel Facebooka”, który swoją praktycznością i wygodą użytkowania zachęca kolejnych Odbiorców do spróbowania tej nietuzinkowej funkcji. Czym jest piksel Facebooka, w jaki sposób usprawnia sprzedaż biletów oraz jakie wnioski na jego podstawie możemy wyciągnąć ze strategii marketingowej? Przychodzimy z podpowiedziami!

Co to jest Piksel Facebooka? 

Piksel Facebooka to nic innego jak specjalny kod, zamieszczany na stronie internetowej. Już od momentu wgrania w witrynę – służy jako interesujące narzędzie analityczne, zapisując istotne dla przedsiębiorstwa dane. To właśnie na podstawie zebranych przez piksel Facebooka informacji – możemy efektywniej przeprowadzać kampanie reklamowe, uwzględniając w nich chociażby grupę docelową. Dzięki pikselowi Facebooka bez problemu dotrzemy do osób, które odwiedziły kanały social media naszej firmy – a więc są zainteresowane produktem bądź usługą, jakie oferujemy (możemy traktować je jako potencjalnych Klientów). Podstawową funkcją tego narzędzie jest oczywiście usprawnienie reklam – czyli kierowanie ich do wybranych przez nas osób (na przykład tych, które nie sfinalizowały koszyka zakupowego).

Dlaczego warto używać piksela Facebooka dla sprzedaży biletów?

Nic dziwnego, że pikselem Facebooka bardzo szybko zainteresowały się osoby, zajmujące się na co dzień sprzedażą biletów – to właśnie dzięki implementacji kodu mogą śledzić zarówno dodawanie biletów, jak i produktów, tworzyć zamówienia, a nawet… przechodzić do płatności! Jak pokazuje doświadczenie – piksel Facebooka jest więc skutecznym wsparciem systemu do sprzedaży biletów, który usprawnia cały proces, stanowiąc przy tym wygodne i praktyczne rozwiązanie. W dynamicznie zmieniającym się świecie – zmianom uległy także procesy zakupowe. Dziś każdy z nas ceni sobie pragmatyczne, szybkie rozwiązanie – bez wychodzenia z domu! Dzięki nowoczesnemu pikselowi Facebooka możemy mieć pewność, że śledzenie dodawania biletów i produktów, tworzenie zamówień oraz dokonywanie płatności odbywa się niezwykle intuicyjnie i komfortowo.

Jak analizować dane z piksela Facebooka i mierzyć efektywność swojej strategii marketingowej?

Jednak samo zbieranie danych nie wystarczy – choć piksel Facebooka robi to doskonale, warto pochylić się nad ich analizą (tak, by wyciągnąć wnioski z aktualnej strategii marketingowej oraz ulepszyć kolejne, na które zdecydujemy się w przyszłości). Nie ulega wątpliwości, że piksel Facebooka realnie wspiera system do sprzedaży biletów – nie tylko poprzez monitorowanie procesów, ale także możliwość czerpania z zebranych przez niego informacji. Jedną z najważniejszych kwestii, z jakich możemy korzystać poprzez użytkowanie kodu, jest określenie grupy docelowej, do jakiej trafiają nasze bilety. Poprzez piksel Facebook możemy dowiedzieć się nieco więcej nie tylko o osobach, które decydują się na ich zakup (jakiej są płci, w jakim przedziale wiekowym się znajdują), ale także o tych Klientach, którzy – z pewnych względów – nie sfinalizowali koszyka zakupowego (dodając do niego wcześniej bilety na konkretne wydarzenie). Dla przykładu – jeśli piksel Facebooka pokazuje nam, że najwięcej biletów na wydarzenie kulturalne czy sportowe zostało kupionych przez osoby 30+, to właśnie do nich powinniśmy kierować kolejne kampanie reklamowe (ponieważ dostaliśmy informacje, że to oni są głównie zainteresowani tego typu eventami). Będąc jednak w posiadaniu konkretnych statystyk – możemy zadziałać wielotorowo, na przykład decydując się na reklamę kierowaną do grupy osób w wieku 20-25 lat (ponieważ osoby powyżej 30. roku życia wybierają już nasze produkty). Im więcej uwagi i zaangażowania poświęcimy na skrupulatną analizę danych z piksela Facebooka – tym więcej pozytywnych rezultatów uzyskamy podczas procesów sprzedażowych w systemie do sprzedaży biletów!

Materiał zewnętrzny