NL embassy

Ambasada Ciekawych Informacji

nowoczesne opakowania kartonowe
Lifestyle

Jakie zalety mają nowoczesne opakowania kartonowe?

Nowoczesny handel wymaga stosowania coraz bardziej wyrafinowanych środków, aby zaspokoić rosnące oczekiwania odbiorców. Oprócz wysokiej jakości oferowanych produktów ważny jest ich sposób pakowania i transportu. Opakowanie powinno być estetyczne i zapewniać zabezpieczenie zawartości przed uszkodzeniem lub utratą świeżości. Warunki te doskonale spełniają opakowania kartonowe.

Uniwersalne opakowania kartonowe

Karton to materiał, który można wykorzystać do pakowania, przechowywania i transportu różnego typu produktów. Tego rodzaju opakowania są lekkie, a jednocześnie wytrzymałe. Producent opakowań kartonowych oferuje wiele rozmiarów i wzorów, dzięki czemu pudełka można łatwo dostosować do rodzaju sprzedawanych towarów. Opakowania kartonowe można przechowywać złożone na płasko, natomiast po rozłożeniu pozwalają na optymalne wykorzystanie przestrzeni. Można je układać w rzędach i między poszczególnymi partiami pozostanie minimalna ilość przestrzeni. Pozwala to ograniczyć koszty związane z obsługą handlu. Firma nie musi posiadać ogromnego magazynu, aby przechowywać towary wielu marek o różnych właściwościach.

Ekologiczny sposób pakowania towarów

Opakowania kartonowe skutecznie separują przedmioty bez potrzeby dodatkowego zabezpieczenia. Można to wykorzystać zarówno podczas magazynowania pojedynczych towarów, jak i tworzenia opakowań zbiorczych. Karton jest materiałem ekologicznym, który prezentuje się zdecydowanie bardziej estetycznie i solidnie od zwykłej torby foliowej. Nie jest odporny na wilgoć, ale producent opakowań kartonowych często dodaje różnego typu wypełniacze chroniące materiał przed wodą. Opakowania używane w przemyśle spożywczym mogą być dodatkowo powlekane folią, dzięki czemu można w nich bezpiecznie przechowywać żywność.

Doskonały nośnik reklamy dla każdej firmy

Pudełka kartonowe można łatwo dopasować do kształtu pakowanego towaru. Ma to znaczenie podczas transportu dużej ilości produktów. Ponadto mniejsze opakowania w wielu przypadkach pozwalają na uzyskanie niższej ceny wysyłki paczek u lokalnych przewoźników. Producent opakowań kartonowych może także umieścić nadruk na pudełku, dzięki czemu może być ono elementem strategii marketingowej firmy. Efektowne opakowanie, zawierające logo lub slogan reklamowy, przyciągnie wzrok odbiorców już na etapie transportu do klienta. Pozwala to stale przypominać o swojej marce, a także uzyskać efekt marketingowy w grupie osób, które w inny sposób mogłoby nie mieć nigdy kontaktu z naszą firmą.

Możliwość wielokrotnego wykorzystania

Warto również podkreślić fakt, że producent opakowań kartonowych pozwala zwykle na wybór wersji wykonanych z kilku rodzajów tektury, o różnej konstrukcji, a także wykonanie nadruku na części lub całości pudełka. W ten sposób opakowania kartonowe mogą mieć bardzo dużą trwałość i można z nich korzystać wielokrotnie. Klient po rozpakowaniu produktu może używać pudełka, na przykład, w celu przechowywania drobnych przedmiotów w szafie. Dzięki temu będzie pamiętał o firmie i chętniej korzystał z jej usług w przyszłości. Jest to więc dobry sposób na zwiększenie renomy przedsiębiorstwa i uzyskanie wyższego poziomu sprzedaży.