NL embassy

Ambasada Ciekawych Informacji

Black friday 2022
Lifestyle

Black friday 2022 — jak się przygotować żeby się nie rozczarować?

Sklepy internetowe, które nie prowadzą działalności związanej ze sprzedażą artykułów spożywczych bądź innych produktów pierwszej potrzeby, istnieją okresy, kiedy właściciel może spodziewać się wzmożonego ruchu na jego stronie internetowej. Jednym z takich dni jest black friday. Odpowiednie przygotowanie do tego okresu, w którym Polacy chętnie robią zakupy — również w formie online — może zapewnić wielokrotnie większy przychód sklepu w stosunku do innych miesięcy w ciągu roku.

Black friday — co to za dzień?

Dzień nazywany ,,czarnym piątkiem”pojawił się w Polsce całkiem niedawno. Jeszcze kilka lat temu mało kto słyszał o tego typu okresie promocyjnym, a w sklepowych galeriach próżno było szukać informacji o wyprzedażach z tytułu zbliżającego się black friday.

Tradycja tego typu dnia wyprzedażowego przypłynęła do naszego kraju ze Stanów Zjednoczonych, które są kolebką black friday. Sklepy proponują wówczas wyprzedaże artykułów, sprzętów i innych propozycji w atrakcyjnych cenach.

W związku z tym każdy właściciel sklepu internetowego powinien przygotować się na wzmożony ruch użytkowników na stronie. Co za tym idzie, witrynę online oraz ofertę trzeba dostosować do potrzeb i oczekiwań konsumentów.

Przygotowanie do black friday — co wziąć pod uwagę?

Podobnie jak na każdym etapie prowadzenia swojego biznesu, tak w przypadku działań nakierowanych na wyprzedaże podczas black friday 2022 trzeba właściwie zaplanować działania. Warto również skorzystać z dostępnych rozwiązań wsparcia dla e-biznesu. Dlatego też https://3lp.eu/ zapewnia profesjonalny fulfillment dla ecommerce.

Warto również wziąć pod uwagę następujące kwestie:

  • wybór produktów biorących udział w akcji wyprzedażowej;
  • odpowiedni marketing i komunikacja z klientami;
  • przygotowanie logistyczne pod kątem zwiększonej ilości zamówień w krótkim czasie;
  • podjęcie działań mających na celu przyciągnięcie klientów również poza black friday.

Biznes online w black friday

Wspomniane działania prowadzone pod kątem zachęcenia klientów, do pozostawienia pieniędzy w naszym sklepie są istotne. Warto jednak pamiętać, że wzmożony ruch na stronie wymaga też podjęcia działań, które mają na celu zachowanie płynnie działającej strony internetowej.

Należy przetestować, czy system wytrzyma zwiększony ruch na stronie, serwery nie będą przeciążone oraz sama strona internetowa będzie działała płynnie, przeprowadzając klientów przez kolejne etapy zakupów. W innym przypadku black friday okazać się może niewypałem, a do tego nikt nie chce przecież doprowadzić.