Chcąc sprzedawać, trzeba się promować. Można to robić na wiele różnych sposobów, ale najskuteczniejszym z nich jest budowa pozytywnego obrazu marki. Jeśli dajemy klientom coś w zamian i budujemy u nich zaufanie względem nas, to z biegiem czasu poprawiamy swą efektywność sprzedaży. Co zatem zaproponować potencjalnym klientom, aby odnieść sukces?
Gadżet reklamowy – prosta droga do serc klientów
Skutecznym narzędziem promocji jest ofiarowanie gadżetów reklamowych. Dawniej były to długopisy, notatniki i kalendarze, a więc typowe akcesoria biurowe. Dziś zakres potencjalnych upominków znacznie się rozszerzył. Cóż, w końcu gadżety reklamowe (nawet te wyrafinowane) stały się dużo bardziej dostępne.
Co więcej, wzrosły też oczekiwania potencjalnych klientów, którzy nie chcą otrzymywać kolejnych notatników i ulotek. Promocja własnej marki (i wyrobu) za pomocą upominków, musi być znacznie bardziej wysublimowana. Ważne, aby trafić z nią w konkretne potrzeby odbiorców.
Jakie gadżety reklamowe będą odpowiednie dla mojego biznesu?
I tu pojawia się problem. Trudno w 100 procentach określić, jakie gadżety reklamowe „zadziałają”w przypadku określonego rodzaju działalności gospodarczej. Dlatego warto je dobierać pod kątem określonego klucza.
-
Co przyda się klientom? Jeśli firma zajmuje się sprzedażą sprzętu elektronicznego, to może powinna ona skupić się na promocji za pomocą tematycznych akcesoriów. Etui, karty pamięci, a także powerbanki to świetny upominek dla stałych klientów, a także tych osób, których zamówienia przekroczyły pewną wartość.
-
Jak długo gadżet ma służyć klientom? Im dłużej, tym lepiej. Jako przykład weźmy sobie zwykły nośnik pamięci. Jeśli pracownicy dużej korporacji będą przez długi czas korzystać z naszego pendriveu, to szansa na podjęcie współpracy z nimi znacznie wzrośnie.
-
Jak dany gadżet ma pomagać klientom? Funkcjonalność to podstawa. Jeśli zajmujemy się dystrybucją sprzętu do górskich wspinaczek, to proponowanie potencjalnym klientom plecaków lub toreb sportowych z nadrukiem będzie jak najbardziej uzasadnione marketingowo.
-
Jak gadżety reklamowe kojarzą się klientom? Chodzi o to, aby dany gadżet budził pozytywne skojarzenia z daną marką. Nie jest żadną tajemnicą, że hitem ostatnich lat są (ofiarowane zwłaszcza jesienią i zimą) kubki termiczne z nadrukiem. Nietrudno zgadnąć, że kojarzą się one z ciepłem i bezpieczeństwem.
-
Co doceniają klienci? Być może klienci Twojego sklepu z oprogramowaniem komputerowym nie potrzebują kolejnego pluszaka z logiem. Całkiem prawdopodobne, że znacznie bardziej docenią oni dodatkowy pakiet wirtualnej gotówki w swej ulubionej grze. A kto powiedział, że gadżet reklamowy musi mieć od razu fizyczną postać?
Dopiero mając to wszystko na uwadze, można zacząć się promować. Warto podjąć współpracę z podmiotem, który zapewni szerokie spektrum upominków reklamowych i jednocześnie zadba o profesjonalne nadrukowanie loga.
Jeśli chcesz wybrać gadżety reklamowe również i dla swojego biznesu, to koniecznie zajrzyj na gratisownia.pl. Znajdziesz tam szeroki zestaw upominków, które realnie zwiększą Twoją sprzedaż.