Instagram i TikTok ostatnimi czasy wyrosły na jedne z najpopularniejszych aplikacji. Możemy tam przedstawić siebie, swoje talenty i zarabiać dzięki temu pokaźne sumy pieniędzy. Z drugiej strony możemy zadbać tam o marketing naszej firmy i zdobyć nowych klientów.
Jednak na pytanie, gdzie warto się reklamować – na Instagramie czy TikToku nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Są to dwa nieco inne portale, które mają sporo różnic i często innych odbiorców. Czasami warto wybrać oba z nich, a czasami jeden wystarczy do osiągnięcia sukcesu.
Kto powinien zdecydować się na reklamę na Instagramie?
Instagram to aplikacja opierająca się przede wszystkim na postach, długotrwałych relacjach pomiędzy influencerem a użytkownikiem. Na Instagramie możemy opisywać długie posty, historie i dodawać wiele zdjęć. Jest to więc idealne miejsce dla blogerów i osób chcących przedstawić swoją manualną twórczość. Sama aplikacja promuje znacznie bardziej dodawanie postów, hasztagów i opisów niż krótkich filmików.
Na Instagramie najlepiej działają posty sponsorowane, które dzięki kampaniom reklamowym wykonanym w managerze reklam mogą wyświetlać się użytkownikom, którzy nas nie obserwują. Dzięki temu mamy szansę na zdobycie nowych obserwatorów i rozwój konta. Post sponsorowany powinien być przygotowany perfekcyjnie, by zapewnić jak najlepsze efekty. Musi zwracać na siebie uwagę, mieć odpowiednio dobrane hashtagi i ciekawy, ale niezbyt długi opis. Powinien ściśle dotyczyć tematyki konta. Dzięki kampanii reklamowej mamy możliwość wyboru grupy docelowej odbiorców, co maksymalizuje efekty marketingu.
W przypadku Instagrama dobrym pomysłem na reklamę konta i jego rozwój jest także kupno lajków, obserwatorów i komentarzy. Pozwala to na zwiększenie zasięgów postów, rozwój konta i znacznie ułatwione w późniejszym czasie zdobywanie kolejnych obserwatorów.
Reklama na TikToku – kto powinien wybrać marketing na tej aplikacji?
TikTok w porównaniu do Instagrama to mnóstwo krótkich filmików, które mogą uczyć, śmieszyć lub sprawiać kontrowersje. Na TikToku nie ma miejsca na dłuższe przemyślenia, wrzucanie postów, dodawanie zdjęć. Liczy się tak naprawdę zawartość twoich filmików. By odnieść sukces musisz być osobą charyzmatyczną z wyjątkowym pomysłem na siebie. Jeśli czujesz, że twoje materiały mają ogromną szansę na odniesienie sukcesu, powinieneś pomyśleć nad rozwojem konta.
Do tego będą potrzebne kampanie reklamowe w różnych ich formach. Zarówno filmiki sponsorowane jak i wszelkie inne dostępne opcje jak chociażby nakładki do zdjęć w formie marketingowej, z których będą korzystali inni użytkownicy – mogą pomóc odnieść Tobie sukces. Podstawowe kampanie reklamowe często już w kwocie 43 złotych potrafią przynieść ponad 500 nowych obserwatorów, co jest bardzo opłacalne szczególnie dla nowych kont, by zacząć przygodę z TikTokiem i zdobywać obserwacje na tiktoku.
Jeśli chodzi o droższe, profesjonalne kampanie reklamowe, to w przypadku dużych firm świetnie sprawdza się Brand Takeover, czyli pełnoekranowy materiał kilkusekundowy widoczny po uruchomieniu TikToka reklamujący markę.
Gdzie reklamować swoją firmę – Instagram czy TikTok
Nieco Inaczej sprawa wygląda w przypadku reklamowania firm lub osób publicznych. Tutaj liczy się dostęp do jak najszerszej liczby osób, więc powinno się posiadać oba rodzaje kont – zarówno Instagrama jak i TikToka. Jednakże oba portale powinny być traktowane nieco inaczej. Na Instagramie powinniśmy pomyśleć o poważniejszych postach sponsorowanych w formie zdjęć i odpowiednich do nich opisów oraz kampaniach reklamowych.
Zaś na TikToku powinny być to nieco mniej poważne, często żartobliwe materiały wideo, które przyciągną zainteresowanie obserwatorów lub promowanie własnej marki i znaków towarowych w formie Branded Hashtag Challenge, Brand Takeover lub Branded Effects. Zauważmy Co na TikToku jest popularne – kucharz z najlepszej restauracji świata nagrodzonej gwiazdkami Michelin, czy Salt Bae, którego odwiedzają wszelkie gwiazdy sportu i osoby publiczne, który zasłynął z żartobliwego solenia potraw przez łokieć z odległości metra i przyrządzania steków otoczonych w złocie? To właśnie takich twórców potrzebuje TikTok i warto do tego się dostosować zarówno będąc influencerem, jak i prowadząc restaurację czy sklep internetowy.